تحقیق در مورد چاقي شكمي

تحقیق در مورد چاقي شكمي

تحقیق-در-مورد-چاقي-شكميلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏چاقي شكمي
 
‏در خبري كه چندي پيش از سوي يكي از خبرگزاري‌ها منتشر شد، ‏اعلام شده بود ‏كه ‏چاقي شكمي‌ در نتيجه نشستن‌هاي طولاني مدت ايجاد مي‌شود. به ‏علاوه، در اين خبر آمده بود كه براي پيشگيري از بروز اين نوع چاقي بهتر است هر 30 ‏تا 40 دقيقه يك بار، فرد بايستد و تغيير حالت دهد، ‏زيرا مطالعات نشان ‏داده‌اند كه اين نوع چاقي از خطرناك‌ترين انواع چاقي بوده و ارتباط مستقيمي ‌با ‏ابتلاي افراد به بيماري‌هاي غير واگيردار دارد. در ضمن، اين روزها كمتر كسي پيدا ‏مي‌شود كه از بزرگ شدن شكم و به هم خوردن تناسب اندامش ناراحت نباشد. اما چرا اين ‏عارضه و تشخيص آن اهميت دارد؟
‏به طور كلي، چاقي پديده‌اي است كه در اثر برآيند چند عامل يعني ژنتيك، محيط و ‏رفتار به وجود مي‌آيد. در واقع اين عوامل روي دريافت انرژي، مصرف و ذخيره كردن آن ‏تاثير مي‌گذارند.
‏اگرچه چاقي چيزي جز افزايش چربي بدن نيست، اما تمام روش‌هايي كه در حال حاضر ‏براي تعيين و تعريف آن به كار گرفته مي‌شوند، روش‌هاي غيرمستقيمي ‌هستند كه در واقع ‏چربي بدن را اندازه نمي‌گيرند، بلكه به طور غيرمستقيم برآوردي از چربي بدن را ارايه ‏مي‌دهند. بنابراين اگر بگوييم هنوز روش صد در صد مطمئني براي اندازه‌گيري چاقي وجود ‏ندارد، گزافه‌گويي نيست.
‏در حال حاضر، از روش‌هاي متفاوتي براي تعيين چاقي استفاده مي‌شود كه يكي از آنها BMI ‏يا همان “نمايه توده بدنی” است. در اين روش، وزن بر حسب كيلوگرم برمجذور قد بر ‏حسب متر تقسيم شده و اعداد بزرگ‌تر از 25، چاقي تلقي مي‌شوند. در حال حاضر، اين روش ‏بهترين است، اما معايبي دارد. اين نمايه گرچه اكنون در سراسر دنيا به عنوان يك روش ‏مطلوب پذيرفته شده، اما ممكن است افرادي با اين روش چاق به شمار آيند كه چربي اضافي ‏ندارند، اين افراد ورزشكاراني هستند كه توده عضلاني‌شان بالا است.
‏از سوي ديگر، افرادي با معيار BMI ‏، طبيعي تلقي مي‌شوند، حال آنكه داراي چربي ‏اضافي در شكم هستند. به همين علت، امروزه به اندازه‌گيري دور كمر يا تعيين چاقي ‏شكمي ‌بهاي زيادي داده مي‌شود، چرا كه ارتباط نزديكي با چربي احشايي دارد و به‌طور ‏مستقل، پيش‌بيني‌كننده خطر ابتلا به ‏ديابت ‏، ‏فشار خون ‏، ‏چربي ‏خون بالا ‏و ‏بيماري‌هاي قلبي ‏است.
‏بديهي است كه تلفيق BMI ‏و اندازه دور كمر، بهتر مي‌تواند ‏در ارزيابي خطر چاقي موثر باشد. در مردان دور كمر بيش از 102 سانتي متر و در زنان ‏دور كمر بيش از 88 سانتي متر به عنوان عامل خطر محسوب مي‌شود.
‏البته امروزه روش‌هاي دقيق‌تري براي اندازه‌گيري چاقي شكمي ‌وجود دارد كه به ‏عنوان مثال، مي‌توان از روش MRI ‏براي تعيين دقيق‌تر چربي شكمي، نام برد.
‏اينكه آيا چاقي شكمي ‌در اثر نشستن زياد پشت ميز پديد مي‌آيد يا آنكه حاصل عدم ‏تعادل مصرف و دريافت انرژي است، جاي بحث دارد، ولي قدر مسلم آنكه براي چاقي شكمي ‏‌نيز همانند چاقي عمومي، رژيم غذايي مناسب و ورزش به ويژه ورزش‌هاي موضعي ضرورت ‏دارد.‌
‏دکتر مسعود کیمیاگر- متخصص تغذیه
‏کاهش چربي‌هاي اضافي شکم
‏کوچک کردن شکم نياز به وقت و حوصله زيادي دارد، بخصوص اگر نقاطي از شکم نسبت به ‏کاهش چربي مقاوم باشند و به ‌راحتي لاغر نشوند.
‏ناحيه ي پايين شکم و پهلوها دو قسمتي هستند که با ورزش و رژيم غذايي به سختي ‏لاغر مي‌شوند. بعضي افراد روزهاي متمادي از جديدترين وسايل لاغري شکم استفاده ‏مي‌کنند، در حاليکه هيچ‌کدام از اين روش‌ها براي لاغر کردن شکم موثر نيست.
‏تنها يک شيوه مفيد براي لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغري وجود دارد که به شرح زير ‏است:

 

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *